Monday, November 21, 2011

DAYUS - JAB AGAMA ISLAM & MAJLIS ISLAM SARAWAK


  السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ



MAJLIS ISLAM SARAWAK & JAIS - DAYUS
Pertemuan diadakan dengan 5 ratu cantik yang di hadiri oleh YDP Majlis Islam Sarawak (MIS), Datuk Putit Mat Zen, Pengarah JAIS, Abang Shamsudin Abang Seruji, Mufti Sarawak, Kipli Yassin serta beberapa pegawai daripada Bahagian Penguatkuasaan Undang-Undang Syariah Jais. 
Abang Shamsudin berkata, JAIS menerima aduan hampir setiap hari mengenai penganjuran pertandingan berkenaan sebelum ini... Dan memutuskan untuk memanggil peserta beragama Islam bagi memastikan mereka memahami Hukum Syarak. (????????)

Nota : Memastikan mereka memahami???? DAH FAHAM, BOLEH LE TERUSKAN ... ISH ISH ISH... PAK SHEIKH NI SEMUA NAK BUAT MACAMANA SEBENARNYA NI???????

Tiada sebarang alasan yang relevan untuk membiarkan ISLAM dihina oleh penganutnya sendiri.... Adakah tindakan MIS & JAIS termasuk dalam dakwah bil hikmah????? Apa Guna QANUN SYARI'AH SARAWAK???? HARAM DI MULUT TANPA HARAM DI MAHKAMAH SYARI'AH????? AKU TAK FAHAMMMMMMM

Katanya: pihaknya tidak menghalang penganjur meneruskan pertandingan berkenaan malam ini (malam tadi) kerana ia turut disertai 13 lagi peserta bukan Islam, namun berharap lima peserta islam memikirkan semula kedudukan mereka....

Nota : Adakah pertandingan ini menjadi HALAL sebab ada 13 lagi perserta bukan Islam???? LAGI AKU TAK FAHAM.... Agak-agak yang JAHIL SEMUA TU BOLEH FAHAM KE?????

"Mana-mana pertandingan ratu cantik tetap haram berdasarkan Hukum Syarak, namun kami tidak boleh mengambil tindakan terhadap penganjur MBB berdasarkan kesedaran harus ada dalam kalangan Umat Islam terutamanya ibu bapa sendiri....
  Salah seorang peserta pakai baju Don't Waste My Time
Nabi bersabda :-

ثلاثة لا ينظر الله عزوجل إليهم يوم القيامة: العاق لوالديه، والمترجلة، والديوث- رواه أحمد والنسائي
Tiga golongan yang Allah tidak akan melihat (bermakna tiada bantuan dari dikenakan azab) mereka di hari kiamat : Si penderhaka kepada ibu bapa, si perempuan yang menyerupai lelaki dan si lelaki DAYUS (Riwayat Ahmad & An-Nasaie: Albani mengesahkannya Sohih : Ghayatul Maram, no 278 )



Nabi  bersabda :-
 عن أبى سعيد الخدرى رضى الله عنه قال سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ : مَنْ رَأَى مِنْكُمْ مُنْكَرًا فَلْيُغَيِّرْهُ بِيَدِهِ فَإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَبِلِسَانِهِ فَإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَبِقَلْبِهِ وَذَلِكَ أَضْعَفُ الْإِيمَانِ
“Dari Abi Sa'id Al-Khudri رضي الله عنه telah berkata : Aku telah mendengar Rasulullah bersabda : "Barangsiapa diantara kamu yang melihat kemungkaran, hendaklah ia merubah/mencegah dengan tangannya (kekuasaan) jika ia tidak mampu, maka dengan lidahnya (secara lisan), dan jika tidak mampu, maka dengan hatinya (merasakan tidak senang dan tidak setuju). Dan itu adalah selemah-lemah Iman”. (Sahih Muslim no 49)


                               
Majlis Islam Sarawak Dan Jabatan Agama Islam Sarawak - DAYUS..... 

INI SAHAJA PERKATAAN YANG LAYAK......



No comments:

Post a Comment